Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání mediální komunikace a propagace předních českých aukčních síní a světových aukčních siní Sotheby's a Christie's v letech 2010 - 2016
Žížala, Jan ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá mediální komunikací prostřednictvím nových technologií, konkrétně vybraných sociálních sítí Facebook a Instagram, v oblasti aukčního trhu s uměním. Zkoumány jsou přední české aukční domy 1. Art Consulting, Dorotheum a EuropeanArts. Zahraniční aukční domy jsou zastoupeny dvojicí světových lídrů aukčního trhu s uměním, aukčními síněmi Christie's a Sotheby's. Práce shrnuje nejprve trh s uměním a jeho charakteristiku, marketingovou a mediální komunikaci aukčních síní, český i zahraniční aukční trh a historii aukčních síní zkoumaných v diplomové práci. Metodikou zpracování materiálu je kvantitativní obsahová analýza. Analýza se zaměřuje především na množství sociálních sítí využívaných aukčními síněmi ke komunikaci s příznivci a ostatní veřejností, úspěšnost této komunikace a největší část výzkumu je věnována povaze jednotlivých mediálních sdělení. U vybraných sdělení je zkoumána mimo jiné délka, úspěšnost, původ, zaměření, téma atd. Analýza byla zaměřena na období od podzimu 2016 do jara 2017. Výsledky kvantitativní analýzy jsou popsány a na závěr je provedeno srovnání českých a zahraničních aukčních síní v oblasti komunikace prostřednictvím sociálních sítí.
Mezinárodní obchod s uměleckými předměty
Kozáková, Kateřina ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Diplomová práce zabývající se mezinárodním obchodem s uměleckými předměty je rozdělena do čtyřech hlavních částí. Úvodní kapitola představuje základní aktéry trhu, uvádí stručnou historii tohoto odvětví a zmiňuje i současnou situaci na globálním trhu s uměleckými předměty. Druhá část popisuje vývoj mezinárodního obchodu s uměleckými předměty, určuje jeho hlavní centra a zabývá se také současným fenoménem internetového obchodu s tímto artiklem. Třetí kapitola poskytuje přehled regulací a právních předpisů obchodu s uměleckými předměty užívaných v EU, USA a Číně. Poslední část charakterizuje umělecké dílo jako jednu z investičních variant. Závěrečnou částí této kapitoly je i případová studie věnovaná Picassovým pozdním pracím na papíře. Cílem teoretické části diplomové práce je, jak vyplývá z popisu jednotlivých kapitol, komplexně charakterizovat mezinárodní obchod s uměleckými předměty. Případová studie si pak za svůj cíl klade analyzovat vývoj úzce definovaného segmentu uměleckého trhu v daných letech, jeho porovnání s vývojem na globálním trhu s tímto artiklem a předpoklady vyplývajícími z teoretické části diplomové práce. Cílem případové studie je také komparace výnosnosti investic učiněných v rámci daného segmentu trhu s uměleckými předměty s akciemi obchodovanými v rámci S&P 500 a zlatem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.